Učitelia, ktorí ostali, sú pozitívni a otvorení ( Ad segregácia v Moldave nad Bodvou)
Ad segregácia v Moldave nad Bodvou
O rozdelení žiakov základnej školy v Moldave nad Bodvou na rómske a nerómske sme uverejnili príspevky, ktoré boli publikované v denníku Új szó v maďarskom jazyku a na portáli aktuality.sk v slovenskom jazyku. Na situáciu, ku ktorej v meste došlo sme sa opýtali terénneho sociálneho pracovníka Mgr. Ota Horvátha, ktorý je v každodennom kontakte s vedením školy a aj s rodičmi detí.
„V súčasnej situácii už nič nezmeníme. Proste je to tak, deti sú rozdelené a jediné, čo pomôže je pozitívny postoj pedagógov k deťom.
Osobne som presvedčený, že v škole, ktorú navštevujú rómske deti je dobrá atmosféra. Učitelia na čele s riaditeľkou Andreou Papp sú pozitívni a otvorení. Záleží im na deťoch, záleží im na ich rozvoji a to je vynikajúce. Všetci, ktorí s deťmi pracujeme, si navzájom pomáhame.
Čo povedali rodičia? Ostali nemí, ostali ticho. Boli postavení pred hotovú vec. Niektorí rómski rodičia, ktorí dokážu platiť poplatky dali svoje deti do cirkevnej školy, ale ich je veľmi málo. Úprimne povediac sú rodičia, ktorí v rozdelení žiakov vidia plusy. Sú presvedčení, že ak sú v triede len rómski žiaci, nerobia učitelia rozdiely medzi rómskymi a nerómskymi deťmi. Učitelia, ktorí nechceli pracovať s rómskymi deťmi odišli a ostali len tí, ktorí vidia zmysel v práci s nimi. Sú obdivuhodní a môžem ich len pochváliť. Verím tomu, že takýto pozitívny postoj veľmi pomôže deťom a že sa bude naďalej zlepšovať dochádzka i prospech detí. Čo ma veľmi teší je skutočnosť, že postupne pribúdajú nerómski žiaci v škole. To svedčí o zmene názorov rodičov a o tom, že si cenia prácu tunajších učiteľov.“
Pripravila: Agnes Horvathova